poniedziałek, 10 sierpnia 2015

MISTRZ PEWNOŚCI cz.1

  Motywacją do napisania tej serii postów jest to że znam ludzi bardzo nie pewnych siebie.Ja całkiem nie dawno tak bardzo czułem się niepewnie gdy miałem porozmawiać z kimś obcym. Ponieważ miałem swoją grupę i tylko się jej trzymałem zamiast poznawać nowych ludzi.
 W tej serii postów pokarze ci techniki jak krok po kroku stać się pewnym siebie
 Większość ludzi ma  problem z pewnością siebie bo nigdy nie zastanawiali się czym ta pewność siebie jest. Patrzą na inne osoby i myślą że też by chcieli tacy być ale, skupiają się na wrażeniu bo nie wiedzą czym jest pewność siebie

 KILKA POJĘĆ:
 PEWNOŚĆ SIEBIE- to stan dobrego emocjonalnego samopoczucia i komfortu odczuwany podczas wykonywania różnych czynności. Osoba pewna siebie często nie jest nawet świadoma swojej pewności siebie w danej sytuacji. Po prostu czuje sie naturalnie ,jak ryba w wodzie
 POCZUCIE WARTOŚCI/SAMOOCENA-przekonanie o swoim znaczeniu lub umiejętności w dziedzinie. Zależnie od sytuacji,w której przekonanie okazuje się nie trafne,może wywołać poczucie braku pewności siebie.
ŚMIAŁOŚĆ -zdolność do zachowania się w określony sposób nawet wówczas,gdy jest to dla danej osoby nienaturalne i niekomfortowe. Śmiałość jest wartościową cechą, chodź nie mniej ważną niż pewność siebie, która eliminuje potrzebę bycia śmiałym.Osoba nieśmiała jest nie zdolna do nienaturalnych i niekomfortowych zachowań
OBRAZ SIEBIE-zbiór przekonań i wyobrażeń na własny temat. Jest o bardziej złożony,a przez to stabilniejszy niż poczucie wartości/samoocena


NA POCZĄTEK   zrób sobie  save tutaj masz link save zapisz dodatkowe pytania
Jakie mam kontakty z;
Rodzina,kolegami,w pracy,
Czy byś był pewny siebie gdybyś się spotkał z autorytetem?
Jak byś się czuł jak byś miał wystąpić publicznie ?
 Jeśli nie wiesz po co ten save to po to abyś był w stanie określić czy zrobiłeś jakieś postępy według statystyk na 100 osób które to zobaczy to 3 osoby będą robić ćwiczenia mam nadzieję że będziesz w tej trójce :)
 Po napisaniu wypisz wszystkie czynności w których jesteś pewny siebie.Poświęć na to pięć minut.
ja napisałem cała kardę a4 nie zapomnij też o drobiazgowych rzeczach tak jak wiązanie butów

 Teraz napisz w jakich obszarach chciał byś być bardziej pewny siebie abyś miał motywacje do zmiany :)
może chcesz być bardzo pewny siebie na scenie  przy wystąpieniach publicznych. Albo może to negocjacje
 Zapisz jak by miały wyglądać twoje wystąpienia.Wychodzisz na scenę i nie przejmujesz się wcale krytyka

w kolejnym wpisie napisze wybraniu swojego herosa oczywiście nie zapomnij skomentować i udostępnić

post pisany na podstawie książki Artura Króla ''Pewność sienie''
Jeśli chcesz być na bieżąco daj subskrybuj bloga i zapraszam na fb  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuje za skomentowanie